Friday, August 22

pilihan..

sememangnya dalam hidup, kita kene membuat pilihan.. begitu juga aku.. kejayaan yang diperoleh mestilah berdasarkan pemilihan yang tepat.. bagaimana membuat pilihan yang tepat??itulah gunanya pengalaman.. pengalaman yang banyak ajarkan kita erti kehidupan..

aku membuat pilihan untuk menyukai orang lain..
dalam masa yang sama aku disukai oleh orang lain..
tetapi aku teruskan untuk memilih yang lain..
orang persoalkan,kenapa aku memilih yang lain..
sedangkan yang lain belum tentu memberi jamin..
tapi aku tetap teruskan memilih yang lain..
kerana aku mahukan pengalaman yang lain..
pengalaman yang ajarkan aku untuk menjadi orang lain..
lain dari mereka yang biasa, mahupun yang luar biasa..
walaupun aku hanya insan biasa..
tanpa harta,rupa mahupun gaya yang mempersona..
tapi aku mampu memberi keikhlasan yang sememangnya tiada pada mereka yang lain..
itu janji aku..
mungkin berbeza dari mereka yang lain...
tapi itulah aku.. hanya aku yang mengerti siapa itu aku...
aku akan membuka pintu untuk mereka mengenali aku..
tapi adakah mereka akan membuka pintu untuk aku..


hurm.. itulah dia pilihan... pilihan bukan terletak pada tangan mereka.. tapi terletak pada tangan aku sendiri.. aku yang membuat pilihan hidup aku.. dan aku yang tentukan perjalanan hidup aku..

jika mereka-mereka ini mampu memberikan aku pilihan yang sempurna, mengapa tidak muncul saja dari dulu... oleh itu, buka kanlah langkah ku, agar aku dapat mempelajari erti kehidupanku sendiri..

No comments: