Friday, August 1

Ego dan Realiti…

Hurm aku turun dari kereta.. singgah di kedai @ stesen minyak (petrol pump)… bukan nak merungut pasal harga minyak laa… hehe!!!

Masuk ke dalam kedai, aku terus pergi ke cashier counter…
“Kak ‘eno’(ubat serbuk tu..) ader tak?”
“tu ada kat situ”
“erm… maner erh?? takderpun”
“tengok betul-betul”
“err… maner satu??”
“Hey please look wit ur eyes..”
“ohh maaf eh kak, slalu ‘eno’ ni dalam paket, tak perasan pulak ader jual dalam bentuk botol.. maaf eh..”
“…”

Aku tak jadi beli ‘eno’ kat situ. Mungkin agak tersinggung dengan kata-kata kakak cashier tadi… at last aku bli ‘eno’ @ kedai runcit..

Hurm.. mungkin keluarga aku tak mampu nak beli stesen minyak tu.. mungkin juga kakak tu anak tokei kedai stesen minyak tu.. takpun mungkin die tengah moody kot..
Cuma aku terkilan, kemana hilangnya budi bahasa.. bukan berlagak baik, tapi.. ntahla… mungkin aku bukan anak Pak Lah barangkali.. aku adalah anak sebuah keluarga yang sering diuji.. walau apa pun, terima kasih kak untuk pengalaman hari ni..

No comments: