Tuesday, April 26

'tidak, kerna aku msih blaja tntang khidupan'

Erm.. bile org kate sume perkara x benar.. aku yang perasan sendiri.. aku yang terase sendiri.. aku yang sakitkn diri sendiri.. ingin aku jawab 'tnjukkan mane part yang xbenar, mane yang aku perasan, mane yang aku terase sndiri, dan btol kah aku sgaja sakitkan diri sndiri?'..

Lantas aku trfikir, org pnah brkate mcm2, pndirian mereka, xmo itu xmo ini, serik pasal tu, serik pasal ni.. aku xnk trima aku xnk mgalah, aku xnk bg 2nd chance.. aku trsenyum kmbali.. sbab ape yang mereka prkatakn, sgtlah berbeza ketika ini.. lalu aku pikey, ye, mereka masih blajar dn msih blum matang agaknye..

Kerana org yang matang pada aku, bukan mereka yang pndai mmberi alasan, tp mereka yg teguh pndirian nye, dlm ape yg dilakukn..senyum atas sgala pujian mahupun tomahan, kerna mereka yakin, stiap prjalanan wujudnya pgajaran.. adakah aku seorang yang matang? 'tidak, kerna aku msih blaja tntang kehidupan'..

No comments: