Saturday, September 6

ketenangan sebenar..

lelaki...
"please gv me a chance... if i have a chance to care bout u back, please help me to know u better.. i promise i will never let u go again, even if u said so.."

perempuan...
"erm, maybe tak kot.."

lelaki
"why??"

perempuan
"i dun want to hurt u anymore.. if i got sum1, i just hope dat it would be sumone who older than me.."

haaa.. rumusan ntok story ni aper erh?? mari sama2 kita fikirkan...

aku pernah menyintai,
dan pernah dicintai,
malah aku pernah menggilai,
tetapi tidak mungkin aku digilai,
aku pernah meminati,
tetapi tidak diminati,
aku pernah ikhlas terhadap dirinya,
tapi aku tidak pernah tahu,adakah dia ikhlas akan diriku..
aku mahu menjadi diri aku,lupakan yang lain,
tapi pengalaman lalu menghantui aku..

salah aku...
kenapa cepat berubah arah..
tapi mereka yang merubah arah terlebih dahulu..

salah aku...
kenapa cepat putus asa..
tapi mereka yang menjauh terlebih dahulu..

salah aku..
terlalu memilih...
tapi mereka juga memilih, dan menolak aku..

aku diam dan terus membisu,
mengkaji diri aku,
memahami hati aku,
mendalami persepsi-hati aku..
agar aku bisa berubah,
kerana hanya aku yang memahami diri aku..

aku tidak sendirian...
aku ada keluarga yang mencintai aku..
aku ada keluarga yang mengharapkan kejayaan aku..
aku ada keluarga yang mempercayai aku..

tapi, segalanya aku lupa tiba-tiba,
apabila pengalaman lalu muncul dalam hidupku..

tetapi juga aku segera berubah,
apabila musibah melanda,
apabila aku bertasbih kepadaNya,
dan apabila dahiku bersujud kepadaNya..
Alhamdulillah..

No comments: